Την επόμενη φορά που θα δείτε ή θα διαβάσετε μια διαφήμιση για ένα νέο συμπλήρωμα ή για μια «καινοτόμο» … δίαιτα, με εξωτική ονομασία πολλές φορές, των οποίων τα αποτελέσματα και η συνεπακόλουθη απώλεια βάρους που εκθέτονται είναι θαυμαστά, να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Ακόμα και στην περίπτωση όπου ένα προϊόν ή μια εξωτική δίαιτα (‘fad diet’: ανορθόδοξη δίαιτα) οδηγήσει σε κάποια προσωρινή απώλεια βάρους, αυτό δε συνιστά σχεδόν ποτέ μια μόνιμη λύση.
Οι παρακάτω 10 αξιώσεις που αναγράφονται ή αναφέρονται στην προβολή και διαφήμιση των προϊόντων ή των «σούπερ ντούπερ» διαιτών που υπόσχονται απώλεια βάρους, καλό θα είναι να σας κάνουν ιδιαίτερα σκεπτικούς ως προς την αγορά τους. Γι’ αυτό σχολιάζουμε αυτές τις αξιώσεις από τη σκοπιά του διαιτολόγου.
1. «Είναι τόσο εύκολο να χαθεί το βάρος χωρίς να κάνετε δίαιτα ή άσκηση!»
Η μόνιμη απώλεια βάρους χρειάζεται να καταβληθεί προσπάθεια, να αφιερωθεί χρόνος. Προϊόντα που υπόσχονται τέτοια θαυμαστά αποτελέσματα χωρίς προσπάθεια, μάλλον στοχεύουν μόνο στην προσέλκυση πελατείας.
Η μόνιμη απώλεια βάρους χρειάζεται να καταβληθεί προσπάθεια, να αφιερωθεί χρόνος. Προϊόντα που υπόσχονται τέτοια θαυμαστά αποτελέσματα χωρίς προσπάθεια, μάλλον στοχεύουν μόνο στην προσέλκυση πελατείας.
2. «Χάνετε βάρος, ενώ τρώτε ό, τι θέλετε!»
Η απώλεια βάρους απαιτεί λογικές επιλογές τροφίμων, χωρίς υπερφόρτωση σε λίπη και πυκνά σε θερμίδες τρόφιμα.
Η απώλεια βάρους απαιτεί λογικές επιλογές τροφίμων, χωρίς υπερφόρτωση σε λίπη και πυκνά σε θερμίδες τρόφιμα.
3. «Χάστε το βάρος… για πάντα, δε θα χρειαστεί να κάνετε δίαιτα πάλι!»
Η απώλεια βάρους για να είναι μόνιμη, απαιτεί αλλαγές τρόπου ζωής. Η «συντήρηση» μετά από απώλεια βάρους είναι πάντα δυναμική, είναι πάντα μια ρέουσα διαδικασία.
Η απώλεια βάρους για να είναι μόνιμη, απαιτεί αλλαγές τρόπου ζωής. Η «συντήρηση» μετά από απώλεια βάρους είναι πάντα δυναμική, είναι πάντα μια ρέουσα διαδικασία.
4. «Γρήγορη απώλεια βάρους: Χάστε 8 κιλά σε 2 εβδομάδες!»
Θέλετε να χάσετε βάρος για να πάτε σε ένα γεγονός (πχ γάμος) κομψοί; Τα προϊόντα που προάγουν την αστραπιαία απώλεια βάρους μόνα τους δεν υπάρχουν. Μια απώλεια βάρους 0,5-1 κιλού την εβδομάδα είναι η ασφαλέστερη και ο περισσότερος αποτελεσματικός τρόπος να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακροπρόθεσμα.
Θέλετε να χάσετε βάρος για να πάτε σε ένα γεγονός (πχ γάμος) κομψοί; Τα προϊόντα που προάγουν την αστραπιαία απώλεια βάρους μόνα τους δεν υπάρχουν. Μια απώλεια βάρους 0,5-1 κιλού την εβδομάδα είναι η ασφαλέστερη και ο περισσότερος αποτελεσματικός τρόπος να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακροπρόθεσμα.
5. «Επιτέλους μία φόρμουλα απώλειας βάρους για όλους!»
Μια διατροφή που υποστηρίζει ότι είναι τέλεια για όλους είναι λανθασμένη. Ο τρόπος ζωής, οι συνήθειες, οι ιδιαιτερότητες σας είναι μοναδικές. Ο πιστοποιημένος διαιτολόγος σας βοηθά να σχεδιάσετε εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, το οποίο μαζί με την άσκηση θα σας κάνει να ανταποκριθείτε στις ιδιαίτερες ανάγκες του τρόπου ζωής σας.
Μια διατροφή που υποστηρίζει ότι είναι τέλεια για όλους είναι λανθασμένη. Ο τρόπος ζωής, οι συνήθειες, οι ιδιαιτερότητες σας είναι μοναδικές. Ο πιστοποιημένος διαιτολόγος σας βοηθά να σχεδιάσετε εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής, το οποίο μαζί με την άσκηση θα σας κάνει να ανταποκριθείτε στις ιδιαίτερες ανάγκες του τρόπου ζωής σας.
6. «Επιστημονικά ή Ιατρικά αποδειγμένο»
Αυτό που πρέπει να έχετε απορία ως καταναλωτής είναι για το πώς αποδεικνύονται τα χαρίσματα του εν λόγω συμπληρώματος; Πώς η έρευνα πραγματοποιήθηκε; Έγινε σε ανθρώπους ή σε πειραματόζωα; Το δείγμα της μελέτης ήταν μικρό ή μεγάλο; Η έρευνα έχει δημοσιευθεί σε ένα ιατρικό περιοδικό; Είναι γιατρός που υπογράφει γι’ αυτό; Ή είναι ένας «επαγγελματίας» φανταστικός όπως η απώλεια βάρους σας; Καλό λοιπόν να ελέγχετε τις λεπτομέρειες αυτές, πριν πειστείτε για την αγορά.
Αυτό που πρέπει να έχετε απορία ως καταναλωτής είναι για το πώς αποδεικνύονται τα χαρίσματα του εν λόγω συμπληρώματος; Πώς η έρευνα πραγματοποιήθηκε; Έγινε σε ανθρώπους ή σε πειραματόζωα; Το δείγμα της μελέτης ήταν μικρό ή μεγάλο; Η έρευνα έχει δημοσιευθεί σε ένα ιατρικό περιοδικό; Είναι γιατρός που υπογράφει γι’ αυτό; Ή είναι ένας «επαγγελματίας» φανταστικός όπως η απώλεια βάρους σας; Καλό λοιπόν να ελέγχετε τις λεπτομέρειες αυτές, πριν πειστείτε για την αγορά.
7. «Επιστροφή χρημάτων εγγυημένη!»
Μπορεί να σας πείσει ότι έτσι μπορείτε να δοκιμάσετε το προϊόν, όμως αυτή δήλωση συνήθως είναι κενή περιεχομένου.
Μπορεί να σας πείσει ότι έτσι μπορείτε να δοκιμάσετε το προϊόν, όμως αυτή δήλωση συνήθως είναι κενή περιεχομένου.
8. «100% ασφαλές!»
Αποτελεί άλλη μια προσπάθεια για να σας πείσει να αγοράσετε το διαφημιζόμενο προϊόν. Σκεφθείτε όμως γιατί να υπάρχει αυτή η αξίωση; Μήπως γιατί πολλά προϊόντα έχουν απομακρυνθεί από την αγορά λόγω ζητημάτων ασφάλειας;
Αποτελεί άλλη μια προσπάθεια για να σας πείσει να αγοράσετε το διαφημιζόμενο προϊόν. Σκεφθείτε όμως γιατί να υπάρχει αυτή η αξίωση; Μήπως γιατί πολλά προϊόντα έχουν απομακρυνθεί από την αγορά λόγω ζητημάτων ασφάλειας;
9. «Φωτογραφίες, δηλώσεις επωνύμων»
Μπορούμε με κατάλληλη τεχνική, ακόμα και από μη επαγγελματία, να βγάλουμε φωτογραφίες δείχνοντας μας 5-10 κιλά λεπτότερους, χωρίς καν τη χρήση photoshop. Κανένα προϊόν δεν καθίσταται αξιόπιστο από μία διαφήμιση από έναν επώνυμο.
Μπορούμε με κατάλληλη τεχνική, ακόμα και από μη επαγγελματία, να βγάλουμε φωτογραφίες δείχνοντας μας 5-10 κιλά λεπτότερους, χωρίς καν τη χρήση photoshop. Κανένα προϊόν δεν καθίσταται αξιόπιστο από μία διαφήμιση από έναν επώνυμο.
10. «Μια θαυμαστή σημαντική ανακάλυψη!»
Γυρίστε την πλάτη σε τέτοιες βαρύγδουπες δηλώσεις, τέτοιες υπερβολικές αξιώσεις ηχούν συνήθως παραπλανητικά.
Γυρίστε την πλάτη σε τέτοιες βαρύγδουπες δηλώσεις, τέτοιες υπερβολικές αξιώσεις ηχούν συνήθως παραπλανητικά.
Η τηλεφωνική γραμμή 1520 λειτουργεί για τον Καταναλωτή (παράπονα, καταγγελίες, ερωτήσεις). Ενημερωθείτε από τον ΕΟΦ, μπείτε στο site του:www.eof.gr, για σκευάσματα που αποσύρονται από τα ράφια (και είναι πολλά).
Μην ξεχνάτε την ύπαρξη ΜΚΟ που απευθύνονται στους καταναλωτές (ΚΕΠΚΑ, ΕΚΠΟΙΖΩ, ΙΝΚΑ κα), έχοντας στόχο την αποτροπή από ψευδείς, παραπλανητικές και άδικες επιχειρηματικές πρακτικές στην αγορά, όπως και για να παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες.
Μην ξεχνάτε την ύπαρξη ΜΚΟ που απευθύνονται στους καταναλωτές (ΚΕΠΚΑ, ΕΚΠΟΙΖΩ, ΙΝΚΑ κα), έχοντας στόχο την αποτροπή από ψευδείς, παραπλανητικές και άδικες επιχειρηματικές πρακτικές στην αγορά, όπως και για να παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες.
Τέλος, υπάρχουν υπεύθυνοι επιστημονικοί φορείς (Σύλλογος Διαιτολόγων, Ιατρικός Σύλλογος κα), από όπου μπορείτε να αντλήσετε ορθή επιστημονική πληροφόρηση για την καταλληλότητα των συμπληρωμάτων και των διάφορων εξωτικών διαιτητικών σχημάτων.
Πηγή: iator.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου