Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012

Αυστηρή δίαιτα; Μικρή η διαφορά


diet-386Όσο περισσότερο και πιο απότοµα µειώσουµε τον αριθµό των θερµίδων που καταναλώνουµε τόσο περισσότερο βάρος θα χάσουµε; Την απάντηση στο ερώτηµα αυτό φαίνεται ότι δίνει έρευνα που διεξήχθη στο Emory University School of Medicine στην Ατλάντα, που µελέτησε διαφορετικές οµάδες ατόµων που βρίσκονταν σε δίαιτα για να κάνει συγκρίσεις.
Η πρώτη οµάδα µείωσε την πρόσληψη θερµίδων κατά 30%, ενώ η δεύτερη κατά 60%.

Οι επικεφαλής της έρευνας διαπίστωσαν ότι σε διάστηµα 6 µηνών τα άτοµα που ακολουθούσαν το αυστηρό πρόγραµµα έχασαν απλώς λίγο περισσότερο βάρος από την οµάδα που ακολουθούσε το λιγότερο αυστηρό πρόγραµµα, οι οποίοι έχασαν επίσης σχεδόν όλα τα κιλά που ήθελαν.
Η εξήγηση
Οι ειδικοί εξηγούν ότι οι αυστηρές δίαιτες µπορεί τελικά να επιβραδύνουν το µεταβολικό ρυθµό γιατί το σώµα στην προσπάθειά του να συντηρήσει τα αποθέµατα ενέργειας καίει λιγότερες θερµίδες. Αντίθετα ένα ισορροπηµένο διαιτητικό πρόγραµµα είναι πιο πιθανό να µην επηρεάσει τόσο δραστικά το µεταβολισµό µε αποτέλεσµα να µπορούµε να χάσουµε το βάρος που θέλουµε χωρίς πολύ κόπο.
Επίσης, ένα λιγότερο αυστηρό διαιτητικό πρόγραµµα έχει ένα ακόµα πλεονέκτηµα, αφού είναι λιγότερο πιθανό να το εγκαταλείψουµε στη µέση.

Αν ξεκινήσετε δίαιτα
Για να χάσετε βάρος, καλό θα ήταν το διαιτητικό πρόγραµµα που θα ακολουθήσετε να τηρεί τις εξής βασικές αρχές:
• να µην είναι κάτω των 1.200 θερµίδων.
• να περιέχει µια µέτρια ποσότητα υδατανθράκων, µια µέτρια ποσότητα άπαχης πρωτεΐνης και µια µικρή ποσότητα από «καλά» λιπαρά, δηλαδή ω-6 και ω-3 (ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, λινέλαιο, αβοκάντο, καρύδια, λιπαρά ψάρια).
• να περιλαµβάνει 5 µερίδες φρούτα και λαχανικά την ηµέρα.
• να µην αποκλείει κάποια τροφή ή διατροφική οµάδα.
• να ταιριάζει µε τον τρόπο ζωής σας και να µπορείτε να το ακολουθήσετε χωρίς να νιώθετε έντονη πείνα ή στέρηση.



Της Φλώρας Κασσαβέτη
Με τη συνεργασία της Ελένης Παπαγιαννίδου, MMedSci, PhD, Κλινικής ∆ιαιτολόγου - ∆ιατροφολόγου, ∆ιδάκτoρA Πανεπιστηµίου Surrey Αγγλίας


myworld.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου