Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Γιατί πρέπει να προσέχετε πριν δώσετε το κινητό σας..







H συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή αιτήματα για τη λήψη εφαρμογών δεν θα έπρεπε να συνεπάγονται την εγγραφή σε συνδρομητικές υπηρεσίες και μάλιστα υψηλής χρέωσης, εν αγνοία του χρήστη, βεβαιώνει η ΕΕΤΤ.



H συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή αιτήματα για τη λήψη εφαρμογών δεν θα έπρεπε να συνεπάγονται την εγγραφή σε συνδρομητικές υπηρεσίες και μάλιστα υψηλής χρέωσης, εν αγνοία του χρήστη, βεβαιώνει η ΕΕΤΤ.  















Πρόστιμα συνολικού ύψους 2.044.783 ευρώ επέβαλλε η ανεξάρτητη αρχή επικοινωνιών της χώρας σε τρεις εταιρείες που... παρέχουν τις λεγόμενες υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης καθώς έγραφαν συνδρομητές στις ακριβές συνδρομητικές υπηρεσίες τους εν αγνοία τους όταν οι χρήστες υπέβαλλαν τον αριθμό του κινητού τους για να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς.

Οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα είναι οι Win Α.Ε., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD. Συγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ διευκρινίζει ότι οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.

Οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων).

Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο κάθε εταιρείας από την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω PSMS.

[via]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου