Τρίτη, 8 Απριλίου 2014

Τι εννοούμε όταν λέμε «κοινωνική παιδεία»;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως μπλέκεται ο άνθρωπος μέσα στην κοινωνία; Σε τι βαθμό μπορεί να είναι λειτουργικός; 
Για να κατανοήσουν οι ειδικοί πως λειτουργεί ο άνθρωπος τόσο μόνος του αλλά και ως μέλος της κοινωνίας έχουν κάποιους δείκτες και θεωρίες. Εκτός λοιπόν από τον δείκτη νοημοσύνη αλλά και τη συναισθηματική νοημοσύνη, υπάρχει και η κοινωνική. Σύμφωνα με τον Daniel Goleman «κοινωνική νοημοσύνη» δεν σημαίνει να είναι κανείς τόσο ευφυής ώστε να μπορεί να χειρίζεται τους άλλους, αλλά να είναι κανείς τόσο ευφυής ώστε να αντιλαμβάνεται πολλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και να μπορεί να λειτουργεί ορθά μέσα σε αυτές. Σήμερα, πλέον έχουμε τη δυνατότητα να δούμε τον κόσμο μας από μια πιο πλεονεκτική θέση, να επαναξιολογήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και να βελτιώσουμε την ποιότητα των σχέσεών μας.

Εκτός από τον Daniel Goleman και ο Karl Albrecht ασχολήθηκε με την κοινωνική νοημοσύνη. Για την ακρίβεια μάλιστα, διακρίνει δύο ειδών συμπεριφορές, ανάλογα με την κοινωνική αντίδραση που επιτυγχάνουμε:
  • Τοξικές συμπεριφορές: Είναι αυτές που κάνουν άλλους να νιώθουν υποτιμημένοι, ανεπαρκείς, τρομοκρατημένοι, έξαλλοι, απογοητευμένοι ή ένοχοι από τις πράξεις μας.
  • Θρεπτικές συμπεριφορές: Επιτρέπουν στους άλλους να νιώθουν ότι είναι ικανοί, ότι τους υπολογίζουμε, τους αγαπάμε, τους σεβόμαστε και τους εκτιμούμε.
Ο Karl Albrecht, από την πλευρά, που διαχωρίζει τις πέντε ικανότητες που χαρακτηρίζουν την κοινωνική νοημοσύνη ως εξής:
  • Κατάσταση:Να είσαι ικανός να καταλάβεις τους ανθρώπους και τα συναισθήματά τους στις διάφορες ζωτικές καταστάσεις.
  • Παρουσία:Να είσαι προσιτός, να μεταδίδεις την αίσθηση της εγγύτητας, της εμπιστοσύνης και της καλοσύνης.
  • Αυθεντικότητα:Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου και με τους άλλους, αφού όποιος είναι πιστός στον εαυτό του κερδίζει τον σεβασμό των άλλων.
  • Σαφήνεια:Να ξέρεις να εκφράζεις με σαφήνεια τις σκέψεις, τις απόψεις, τις ιδέες και τις προθέσεις σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου