Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΩΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΟΛΟΙ. - Το ARIEL Και οι στοιχειώδεις μαθηματικοί υπολογισμοί

Ιδού δυο συσκευασίες απορρυπαντικού Ariel όπως φαίνονται από την μπροστινή όψη.  Στα αριστερά η νέα συσκευασία, στα δεξιά η παλαιά. Το σχήμα της νέας φιάλης και η ετικέτα είναι διαφορετικά από αυτά της παλαιάς. Όμως το προϊόν παραμένει το ίδιο και η τιμή πώλησης επίσης !

Η νέα φιάλη είναι πιο χοντρή και περιέχει 10% επιπλέον προϊόν. Ωστόσο...  Υπάρχουν κάποιες «μικροδιαφορές». Καταρχήν, η παλαιά φιάλη είναι για 20 πλύσεις...

Ενώ η ετικέτα στη νέα φιάλη μας πληροφορεί ότι μπορούμε να κάνουμε 18 + 2 πλύσεις..… Ok, έστω !




Για το ARIEL ίσως το 18 + 2 να μην ισούται πάντα με το  20  Κατά βάθος ίσως να μην υπάρχει τίποτα το περίεργο...  Αν και !

Ας επιστρέψουμε στη νέα φιάλη !


Σ’ αυτή τη νέα φιάλη, η ετικέτα μας επισημαίνει ότι υπάρχει 10% επιπλέον προϊόν...

Εάν λοιπόν έχουμε 10% επιπλέον προϊόν, πρέπει να μπορούμε να κάνουμε 10% περισσότερες πλύσεις 
Το οποίο μας κάνει (ας βάλουμε εμπρός τις αριθμομηχανές)...

20 + 10% = τουλάχιστον 22 πλύσεις

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΟΨΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΥΤΩΝ ΦΙΑΛΩΝ. 
Αριστερά η νέα φιάλη -  Δεξιά η παλιά
Το σχήμα των δυο φιαλών όπως και οι ετικέτες διαφέρουν. 
Όμως το προϊόν παραμένει το ίδιο και η τιμή πώλησης επίσης.

ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΌΤΙ 

Η νέα φιάλη περιέχει 10% επιπλέον προϊόν...

Αλλά θα αντιληφθούμε ότι πρόκειται για

10% λιγότερο...


Η παλαιά φιάλη


Η νέα φιάλη

Συμπέρασμα: Το Ariel (ανήκει στον όμιλο Procter & Gamble) μόλις εφηύρε μια νέα μαθηματική αρχή:

Έστω ένα πεπερασμένο σύνολο του οποίου η τιμή παραμένει σταθερή, εάν αυξήσουμε δωρεάν κατά 10% την ποσότητα του προϊόντος,  ο όγκος περνάει από το1,5 λίτρο σε 1,4 λίτρο

Και ο αριθμός πλύσεων αυξάνεται από τις 20 στις 18+2 …  Τι αυξήθηκε πραγματικά κατά 10% ?


via

1 σχόλιο: