Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Η σημασία του να ορίζουμε στόχους: Τεχνική ελέγχου προσωπικού μας “Θέλω”

Μας έλεγαν όταν ήμασταν μικροί…
Να έχεις στόχους παιδί μου!



Αλλά ποτέ δεν μας εξήγησε κανένας τι είναι στόχος , πώς να τον ορίσουμε, πώς να τον προσεγγίσουμε, πώς να τον κατακτήσουμε…

Και συνεχίζαμε τη ζωή μας έχοντας αμυδρά κάποιες επιθυμίες που θέλαμε, ζώντας τη καθημερινότητα μας προσπαθώντας να λύσουμε τα προβλήματα μας, να διορθώσουμε τα λάθη μας και να είμαστε πάντα πίσω από τα γεγονότα…

Μια 20ετή έρευνα που έγινε σε πανεπιστήμιο της Αμερικής για τον ορισμό στόχων έδειξε ότι:

Από τους 100 ανθρώπους …

Οι 50 δεν έχουν στόχους . κινούνται σαν χαμένοι, δεν έχουν κατεύθυνση, συμβιβάζονται με ότι τους έρθει, συνηθίζουν και οικειοποιούνται μια ζωή χωρίς ‘θέλω’

Οι 30, έχουν στόχους , αλλά δεν είναι δικοί τους. Είναι της οικογένειας, του πατέρα, της ομάδας, της θρησκείας, του κόμματος κ.α.

Οι 10, έχουν στόχους αλλά είναι εξωπραγματικοί για το δεδομένα τους. Το αποτέλεσμα είναι καθώς τους κυνηγάνε να απογοητεύονται επειδή δεν μπορούν να τους προσεγγίσουν εύκολα.
Από υπόλοιπους 10, οι 7 έχουν συγκεκριμένους και εφικτούς στόχους αλλά του έχουν μόνο στο μυαλό τους.

Οι άλλοι 3, που τους έγραφαν και τους τσέκαραν κάθε στιγμή είναι οι πιο αποτελεσματικοί. Πέτυχαν 10 φορές περισσότερο από όσο όλοι οι άλλοι μαζί!
Αυτή είναι η δύναμη των γραπτών , συγκεκριμένων στόχων.

4 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΟΡΙΟΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΟΧΟΥΣ

1. Θεωρούμε πώς να βάζουμε στόχους δεν είναι κάτι σημαντικό.

2. Δεν ξέρουμε πώς να ορίζουμε στόχους. Οι περισσότεροι έχουν απλά κάποιες επιθυμίες αόριστες και συγκεχυμένες.

3. Φοβόμαστε την αποτυχία εάν δεν τους πετύχουμε (έτσι δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να τους ορίσουμε)

4. Φοβόμαστε την απόρριψη από τους άλλους εάν δεν πετύχουμε.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ ΕΥΚΟΛΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ, ΙΔΑΝΙΚΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ…

1. Να καλύψω τις τωρινές μου ανάγκες .
Να δω την τωρινή μου πραγματικότητα, να αναγνωρίσω τις ικανότητες και τις αδυναμίες μου και να εστιαστώ στις συναισθηματικές μου ανάγκες. Εάν δεν καλύψω κάποια τωρινή μου ανάγκη , δεν είμαι σε θέση να εστιαστώ στον οποιοδήποτε στόχο μου.

2. Να ανακαλύψω τον νόημα της ζωής μου και τα ιδιαίτερα ταλέντα μου
Να αναζητήσω βαθύτερα τον λόγο της ύπαρξης μου. Για ποιο λόγο ζω; Τι προσδοκώ; Κ.α. Να αναζητήσω κάποια ταλέντα και τη δική μου ανεπτυγμένη νοημοσύνη που με κάνουν να διαφέρω και να ξεχωρίζω από τους άλλους.

3. Να οριοθετήσω τις αξίες που κυριαρχούν μέσα μου
Να ξεχωρίσω σε ποιο τομέα της ζωής μου δίνω προτεραιότητα. Τι είναι σημαντικό για μένα να συμβεί ώστε να νιώθω ικανοποίηση.

4. Να θέσω στόχους σύμφωνα με τα παραπάνω
Όλα τα παραπάνω με οδηγούν να συγκεκριμενοποιήσω τους στόχους μου.

5. Να δημιουργήσω δηλώσεις και εικόνες σύμφωνα με τους στόχους μου
Χρησιμοποιώντας λεκτικές προτάσεις και τη φαντασία μας, δημιουργώ πεποιθήσεις και εσωτερικό προγραμματισμό για την επίτευξη των στόχων μου.
6. Αναλαμβάνω δράση


Μία άσκηση η οποία μπορεί να μας κατευθύνει και να μας ξεκαθαρίσει εάν αυτό που επιθυμούμε είναι δικό μας ή υποστηρίζεται από το σύστημα πεποιθήσεων μας είναι ο ‘ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑΣ’ όπως την έχω ονομάσει.

ΒΗΜΑ 1. Πάρε μια άνετη στάση, κλείσε τα μάτια σου, πάρε τρεις βαθιές αναπνοές και καθώς ξεφυσάς νιώσε να χαλαρώνεις σωματικά και νοητικά.

ΒΗΜΑ 2. Πήγαινε με τη σκέψη σου σε έναν ιδανικό τόπο χαλάρωσης για σένα. Νιώσε με όλες τις αισθήσεις σου όπως ήταν όταν ήσουν εκεί.

ΒΗΜΑ 3. Φέρε στο νου σου τώρα τον στόχο που θέλεις να πετύχεις. Φαντάσου πως είναι για σένα που σου έχει συμβεί. Τον βλέπεις καθαρά; Νιώθεις έντονα ευχάριστα συναισθήματα;

ΒΗΜΑ 4. Εάν δεν μπορείς να τον δεις ή εάν δεν μπορείς να νιώσεις ευχάριστα δείχνει ότι εσωτερικά δεν υποστηρίζεται. Καλύτερα να το ξανακοιτάξεις.

Εάν μπορείς να το δεις με λεπτομέρειες και νιώθεις έντονα συναισθήματα. Τότε προχώρα!!

Χρήστος Αραμπατζής
Εισηγητής βιωματικών σεμιναρίων προσωπικής ανάπτυξης
Πτυχιούχος προσωποκεντρικής και Focusing βιωματικής ψυχοθεραπείας
Υπνοθεραπευτής N.G.H. USA

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου