Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Η δίαιτα του μυαλού


Tumblr_lj1rg0ha2n1qgeygd_largeΗ σκέψη και μόνο πως ο,τι τρώμε έχει πολλές θερμίδες μπορεί να μας κάνει να χάσουμε κιλά
Λονδίνο 
Θέλετε να χάσετε κιλά: Αλλάξτε τον τρόπο σκέψης σας και προσπαθήστε να πείσετε τον εαυτό σας πως ό,τι τρώτε έχει πάρα πολλές θερμίδες.Αυτό συνιστούν αμερικανοί επιστήμονες οι οποίοι διαπίστωσαν ότι, αν και ...
ψευδαίσθηση, η ιδέα και μόνο μειώνει τα επίπεδα της γκρελίνης _ της αποκαλούμενης και ορμόνης της πείνας.Λιγότερη γκρελίνη σημαίνει λιγότερη όρεξη. Επομένως, συμπεραίνουν οι ειδικοί, θα είστε πιο «φειδωλοί» στα επόμενα γεύματά σας με αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα να απαλλαγείτε από το περιττό βάρος.
4_151182154_largeΗ δίαιτα του μιλκσέικ
Η ομάδα των ερευνητών του Πανεπιστημίου Γέιλ με επικεφαλής την Αλια Κραμ εξέτασε τις επιδράσεις της ψευδαίσθησης των πολλών θερμίδων σε 36 υγιείς εθελοντές. Εδωσαν σε όλους να πιουν το ίδιο μιλκσέικ, το οποίο είχε θερμιδική αξία 380 Kcal. Σε ορισμένους όμως είπαν ότι επρόκειτο για ένα «προσεγμένο» ρόφημα χαμηλής θερμιδικής αξίας, ενώ σε άλλους είπαν ότι αποτελούσε μια ιδιαίτερα πλούσια σε θερμίδες επιλογή. 
Για να ελέγξουν το αίσθημα της πείνας οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα της γκρελίνης των εθελοντών πριν και μετά την κατανάλωση του μιλκσέικ. Όπως έχει διαπιστωθεί από προηγούμενες έρευνες, τα επίπεδα της συγκεκριμένης ορμόνης αυξάνονται σημαντικά μισή ώρα  πριν από τα γεύματα και μειώνονται ξανά μετά το φαγητό.
Στους εθελοντές που νόμισαν ότι είχαν καταναλώσει ένα ρόφημα πλούσιο σε θερμίδες τα επίπεδα της γκρελίνης μειώθηκαν σημαντικά περισσότερο από ό,τι στους εθελοντές που πίστεψαν ότι είχαν τη λιγότερο επιβαρυντική θερμιδικά επιλογή.
Θερμιδική ψευδαίσθηση
Στο σχετικό άρθρο τους, το οποίο δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Health Psychology», οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η σκέψη και μόνο του ότι τρώμε κάτι ανθυγιεινό μπορεί να καταστείλει το αίσθημα της πείνας και να μας προστατεύσει από τις υπερβολές στο φαγητό.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης κάποιοι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι τα ευρήματα των αμερικανών επιστημόνων δείχνουν επί πλέον πως οι τιμές που αναγράφονται στις ετικέτες των τροφίμων μπορούν να επηρεάσουν τους καταναλωτές με απρόσμενους τρόπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου