Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2015

Ο Μεσημεριανός Ύπνος αυξάνει την παραγωγικότητα και κάνει καλό στην υγεία

O ύπνος στη δουλειά είναι το μυστικό για την αύξηση της παραγωγικότητας.


Πριν από μερικά χρόνια θα ήταν λόγος απόλυσης. Τώρα ο ύπνος στη δουλειά θεωρείται ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσει κανείς την παραγωγικότητά του και μεγάλες εταιρίες (όπως οι Google, Facebook, Huffington Post) έχουν ήδη εγκαταστήσει τον κατάλληλο εξοπλισμό.

1. Αυξάνει την παραγωγικότητα «Ένας σύντομος ύπνος μπορεί να εξασφαλίσει εγρήγορση για αρκετές ώρες, να βελτιώσει τη συγκέντρωση, την αντίληψη, την ακρίβεια και την παραγωγικότητα», λέει ο καθηγητής ψυχιατρικής Ντέιβιντ Νιουμπάουερ του κέντρου Johns Hopkins. «Ο power nap πρέπει να γίνεται πριν από τις 4 το απόγευμα ώστε να μη μας εμποδίσει να κοιμηθούμε το βράδυ και να διαρκεί από 10 έως 20 λεπτά».

2. Κάνει καλό στην υγεία Οι έρευνες δείχνουν ότι εκείνοι που παίρνουν ένα μεσημεριανό υπνάκο έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιά ενώ σε άλλες έρευνες έχει φανεί ότι μειώνει την πίεση.

3. Στην Ιαπωνία είναι έθιμο «Ινεμούρι» σημαίνει να κοιμάται κανείς σε ώρα εργασίας, σε καθιστή στάση και αποτελεί μια κοινωνικά αποδεκτή πρακτική καθώς υποτίθεται ότι αυτός που λαγοκοιμάται έχει κουραστεί πολύ από τη δουλειά, οπότε θεωρείται σκληρά εργαζόμενος. Πολλοί υπάλληλοι, μάλιστα, υποκρίνονται το ινεμούρι για να πείσουν τον προϊστάμενό τους ότι δουλεύουν σκληρά. Ακόμα και βουλευτές μπορεί να κοιμηθούν στα βουλευτικά έδρανα -έτσι πείθουν τον κόσμο για το πόσο αφιερωμένοι είναι στο καθήκον. «Όταν βλέπουμε ανθρώπους να κοιμούνται την ώρα του φαγητού σκεφτόμαστε ότι "μαζεύουν δυνάμεις για δώσουν το 100% τους το απόγευμα"», λέει ο Πολ Νολάσκο, υπεύθυνος Τύπου της Toyota στο Τόκιο.

4. Το οφείλουμε στη φύση μας «Η φύση δεν μας έφτιαξε για να δουλεύουμε από τις 8 το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα χωρίς την αναζωογόνηση της ευλογημένης λήθης η οποία, ακόμα κιΑΝ διαρκεί μόνο 20 λεπτά, είναι αρκετή για να ανανεώσει όλες τις ζωτικές δυνάμεις». Το έγραψε ο Ουίνστον Τσόρτσιλ στα απομνημονεύματά του και φαίνεται πως αυτό είναι ένα από τα μυστικά που τον βοήθησαν να βγει όρθιος από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

5. Είναι πηγή έμπνευσης Οι έρευνες δείχνουν ότι η φάση REM (ένα από τα πρώτα στάδια του ύπνου) προκαλεί 40% αύξηση της δημιουργικότητας. Για να αντλήσει έμπνευση ο Σαλβαδόρ Νταλί έπαιρνε ένα γρήγορο υπνάκο μετά το μεσημεριανό γεύμα του. Καθόταν στην πολυθρόνα και άφηνε τα χέρια του να πέσουν δεξιά και αριστερά. Στο ένα κρατούσε ένα κλειδί. Όταν τον έπαιρνε ο ύπνος και το χέρι χαλάρωνε, το κλειδί έπεφτε στο πάτωμα. Μόλις το άκουγε, ξυπνούσε και σηκωνόταν για να προλάβει να ζωγραφίσει όσα είχε δει κατά τη φάση REM.

6. Είναι πιο αποτελεσματικός από τον καφέ Δεν είναι μόνο τα 800 ευρώ το χρόνο που ξοδεύει ο μέσος άνθρωπος σε καφέ. Είναι κυρίως ότι δεν μας φέρνει το αποτέλεσμα που θέλουμε. Συγκρίνοντας σε μια μελέτη τον καφέ με το σύντομο ύπνο, η Σάρα Μέντνικ, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και συγγραφέας του Πάρτε έναν υπνάκο, θα αλλάξει τη ζωή σας, συμπέρανε ότι: «Ενώ φαίνεται ότι η καφεΐνη μπορεί να σε κρατήσει ξύπνιο όταν σου λείπει ύπνος, οι γνωσιακές λειτουργίες δεν βελτιώνονται. Με την καφεΐνη οι λεκτικές επιδόσεις, η μνήμη και η αντίληψη δεν ωφελούνται, ενώ με τον ύπνο αυξάνονται».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου